Pages

Wednesday, November 30, 2011

....FroM ReaLiti tO FanTasi O ImaGinasi....


haari rabu hari yang sangat-sangat free untuk aku. almaklumlah hari rabu
 ni tak berapa banyak kelas yang aku kena attend. tak macam hari
 isnin ngan selasa yang lepas,, yang boleh dikatakan kelas
 tutorial untuk semua subjek maut dikumpulkan dalam hari
 yang sama. so kalau assingment untuk mana-mana subjek tak sempat nak siap memang sajer je lah nak menempah maut untuk subjek-subjek maut
 yang berkenaan. *sigh* penat membebel

lagi2 hari nie kelas banyak yang tak ader so memang banyak la masa yang terluang aku untuk study...ehhh tak tak bukan terluang untuk study tapi lebih kepada terbuang dengan aktiviti membaca novel. satu novel yang bersamaan dengan ketebalan kamus dwibahasa bi-bm mahupun bm-bi.ahhh mana-mana pon boley lah, janji
 ketebaln novel tu boleh dianggarkan dengan ketebalan kamus kekadang aku ader terpikiaq gak kenapalah aku tak habiskan membaca kamus secepat dan sepantas aku membaca novel. ko gila ke ader ke orang nak bacer kamus tu dari muka surat 1 sampai ke helaian terakhir macam aku baca novel dari muka depan membawak ke info ISBN segala bagai ke prolog(kalau ader) kpd bab bab yang berpuluh-puluh sampailah ke halaman terakhir iaitu borang untuk melanggan novel.*ok dah jauh tersasar mari kita kembali ke jalan yang benar*

MOTIF????

ok motif entri ni adalah untuk aku kongsi ngan reader  kat luar sana tu cara aku menterapikan *apakah*
diri aku sendiri iaitu dengan membaca novel. bagi aku, bacer novel dalam keadaan emosi yang
 sedikit teganggu dengan perkara2 realiti sangatlah berkesan untuk aku. dengan bacer novel aku raser macam aku masuk ke dunia asing,, semacam aku tengah saksikan movie kat wayang. tapi yang
 bestnyer charr dalam movie tu aku boleh menggunakan daya kreativiti aku yang kreatif dan kritis dan tak mampu aku nafikan ni tuk aku membayangkan keadaan, rupa paras dan macamcam lagi. sesaper yang dikurniakan dengan daya imaginasi yang sangat power umpama 'x' kuasa infinity boleh la mempraktikkan bakat korang tu macam aku pamerkan bakat aku...*opss terlebih sudah*

OK CUKUP UNTUK AKU SYOK SENDIWI...

skang aku nak kongsi sedikit experience aku ngan korang tentang minat aku bacer novel. aku taktau aku mengikut genetik belah tuan beso atau mem beso menyimpan  hobi membaca. siyes aku memang suka membaca tak kira baca novel, surat kabo, artikel agama, buku motivasi, mahupun blog orang. tapi yang pasti aku memang suka membaca. yang pastinya tuan ngn mem beso pon suka bace gak bacer surat kabo je la kot. tak politik mesti gossip.. ataupun berita sensasi  kadang2 aku rasew mem beso aku dah macam info bergerak. tau je dia tentang info2 baru... kadang2 orang laen tak tau tapi dia yang bagitau dulu....maksudnya kat sini dia yang dulu tahu pasal berita sensasi nie... ok sedikit menyimpang dah entri nie...

 heheh sebenarnya aku cuma nak kongsi koleksi novel yang aku dah ader... tak banyak tapi setiap satunya ader kekuatan masing2 CEWAH...


                         


                   
                                   skang aku dalam proses nak beli novel ni tapi belum berkesempatan

AMACAM ADER JELES TAK NGN GUA PUNYE KOLEKSI????

No comments:

Post a Comment