Pages

Saturday, October 29, 2011

MimPi....??????



lepas solat subuh tadi aku terus buat terjunan tiruk kearah katil lalu memejamkan mata yang sememangnyer mengantuk giler kot..Tetibe aku terasa aku berada di alam lain...ALAM MIMPI... bukan dua alam

begini bermulanya kisah mimpi aku tue..
memula aku happy gilerk sebab dapat jumpe mem beso a.k.a. mak aku lah...dan yang paling bestnya mem beso boleh offer aku baju baru yang sikit punya cun ... kitorang waktu tu seingat aku berada dekat klang parade.. tempat aku ngan mem beso biase shopping2...siyes sonok giler wa cakap sama lu beb...
 carik baju baru n jalan2 sekali.... lepastu tetiba tangan aku ditarik oleh orang laen dan aku terpisah dari mak aku. kena culik kah aku???

 aku sikit punya pelik tapi nak kater aku kena culik tak jugak sebab orang yang tarik tangan aku tu aku kenal. tu yang menambahkan misteri tu. pastu aku pon menonong je ngikut orang tuh...taktau dalam mimpi tu aku terasa tersangat bengong nyer aku sampai terlupa kat mak aku sendiri

...dah macam-macam cara aku buat nak pegi kat mak aku balik tapi yang pasti makin aku usaha nak pergi balik kat mak aku makin aku jauh dari beliau sampai aku mengalirkan air mata sebab aku bukan makin dekat ngan mak aku tapi sebaliknya semakin jauh lagi...huhuhu aku rase down gila waktu tu....
dalam mimpi tu gak dia ader call aku dan dia nangis sebab aku sampai hati tinggalkan dia...
dan yang aku tau mak aku sangat tabah hanya certain2 part jer yang boleh membuatkan dia nangis yaitu perkara yang sangat melukakan hati dia. dan aku dengar dia nangis dan tahulah aku perbuatan aku sangat melukakan hati dia...

kalau pikir balik macam tak logik plak aku nak nangis sebab aku bukan budak dua atau lapan tahun yang akan nangis kalau hilang mak kat shopping complex aku dah lapan belas taun pon... tapi tulah perasaan aku dalam mimpi itu.. sedih yang teramat sedih... bukan aku boleh control perasaan aku pon. sedangkan kat alam real pon aku tam mampu nak control perasann sendiri inikan lagi kat alam mimpi.


sampai aku terjaga aku terasa mata aku masih bergenang ngan air mata. sungguh aku takut mimpi tu jadi kenyataan... bangun je aku terus amik phone and keluar bilik. terus aku dail nombor mem beso. memula tak dapat. number busy.

 pastu aku try lagik skali baru berjawab. cerianya suara mak aku terus tanyer camner exam math aku smalam. cerianya suara mak aku bertanya aku dah makn ke belom. cerianya suara mak aku kater nanti balik cuti sem kalau dia free dia ikut sekali amik aku nanti.. kalaulah dia tahu apa perasaan aku dengar suara dia...
sungguh air mata aku terus mengalir tak segan tanpa aku bagi kad jemputan pon.

 selamat aku call kat luar bilik. kalau tak mahu nampak roomate aku yang laen. tak rock lah nanti...*sempat nak mengrock kan diri lagi nie* aku tak leh tahan terus aku cerita kat beliau tentang mimpi aku tadi tue...dia kater dah jangan sedih lagi belajar elok2 boleh tolong beliau ngan tuan beso nanti... disebabkan aku nak mengcover mata yang merah dan hidung yang dah penuh beringus sebab nanges aku masuk bilik degan meletakkan tual kecik kat atas kepala dan cover tutup mata. selamat tak langgar almari.

 aku sayang sangat kat mak ngan bapak aku....Ya Allah jangan lah kau tarik kedua  ibu bapaku sebelum sempat aku berikan kebahagiaan untuk kedua mereka AMIN....

moral of the story...: jangan tido balik lepas solat subuh.......


cun kan mak aku...tengok anak lah ...tuan beso plak  nampak sedikit
 garang dalam gambo nih..
hihihi....



1 comment:

  1. sama mcm akk. takleh duduk jauh pun dr mak. dah kawen skrg kurg sikit tp bila lama tak balik jenguk mak boleh nangih woo.

    ReplyDelete