Pages

Saturday, October 6, 2012

UMT here I come...!!!

dah dekat sebulan aku bergelar mahasiswi Universiti Malaysia Terengganu. ok hari tu kan aku ader kate aku pi interview untuk masuk UMT ni kos sains nautika dengan pengankutan maritim. aku memang dapat kat UMT ni tapi bukan kos yang aku pergi interview ari tu. aku dapat kos sains komputer dengan informatik maritim. still ader kaitan ngan laut gak. hmmm..
 taktau lah knaper aku dengan maritim ni tak boleh dipisahkan.


sebenarnya tak sangka pon dapat masuk UMT..chop..chop bukan tak sangka dapat masuk umt tapi tak sangka pon dapat masuk u. result matrik aku pon biase-biase jer tak gempak sangat and tak lah terok sangat juz suam-suam kuku gitu, tapi still dapat masuk u. aku tak pernahh gi terengganu okeh.
this is my first time so agak excited lah di situ tapi still nervouse k. yelah aku 
dahla x biase dok asrama dari kecik. kat matrik dulu pon 2 mggu sekali mak ngan ayah aku turun Melaka
sebab anak dara diorang dah mengidam macam-macam. very the mengada kan.
*luku kepala sendiri*


tapi sekarang dah kat ganu takkan nak soh mak ngan ayah aku
 turun ganu plak an semata-mata sebab anak diorang yang mengada
 ni mengidam nak makan rendang ayam kampung kan...
huhu yes I memang teringin nak makan ayam rendang kampung ok sejak sebelum masuk umt lagik.
dah buat request dah kat mak aku sebelom masuk sini 
tapi memandang beliau teramatlah sibok so tak dan lah nak masak untuk aku.
T______T
tapi xper beliau dah janji nanti kalau aku balik jer lauk tu dah tersedia kat atas meja.
wahh seronok okeh...
kan ku kentut tuntut janji mu...cewah..


Kehidupan kat UMT...


UMT ni kecik jer tak macam u laen yang bapak besar tu kan.. pergi ke library dari hostel tu still mampu lah walaopon tak naek kereta motor o ape2 jenis kenderaan laen.. cuba suruh dak uitm yang hostel diorang kat luar tu nak datang library jalan kaki bolehh ke??? nak pergi kuliah pon belom tentu sampai okeh..
*berdasarkan pengalaman abang yang pernah ke uitm shah alam.*


hmm.. aper special nyer umt ni. dah la kecik. x tersenarai pon dalam pilihan budak 4 flat nak masuk u  kan kalau ader pon pilihan yang ke 5 dan kebawah. selau orang nak masuk u mesti pilih usm upm ukm utm dan macam2 u laen kan. tapi korang tau ker ape special nyer umt ni.
banyak special kat umt ni sebenarnya antarnya umt ader kapal sendiri
 RV DISCOVERYnamer dia special untuk universiti malaysia Terengganu je okeh u laen takdop...

besarkan...UMT punyer tau


Umt ader pulau penyelidikan sendiri iaitu pulau bidong. cantik pulau bidong ni coral pon banyak tau
ikan apetah lagik first time seumo hidop aku pi snorkeling kat sini la nanti aku sambung update kat entri pi pulau bidong ek... dah malas nak taip nie...heheh 





No comments:

Post a Comment