Pages

Tuesday, October 25, 2011

AkU Si MaLaS....??????

AKU MalaS????
eii mane der....tipu jer tuh...
mane de aku malas aku cume kurang rajin jerk ok...
beza tau malas ngan kurang rajin ni ek....
kalau x cayer cube uols sumer pikir 'malas' ngan 'kurang rajin' 
malas tu satu perkataan yang negatif tapi rajin tu satu perkataan yang positif
so bila 'kurang rajin' bermaksud satu benda yang positif cume dia kurang 
sket kat dalam diri aku nie...tapi yang pastinyer dia masih dalam keadaan yang positif 
aku tekankan 'dia masih dalam keadaan yang POSITIF' 
cume kurang sket jer kat dalam diri aku nie....heheheh
berfalsafah lah plak aku nie...
ok aper yang aku nak story sebenarnya nie..???


ok entri diwujudkan dan dihasilkan oleh aku yaitu tuan punyer blog nih
sebab...sebab..sebab...
eh nak wat saspen plak kan ...hihih
tapi tak jadi..
wkakakakak *evil laugh*

ok fokus ekin fokus...
jangan ko nak tukar channel laen plak ek..
sepuk kepala ko sat gi...
sesuker je ko nak merepek....

ok story dia cenggini...
mem beso ngan makcik2 aku penah tanye kat aku
iaitu soklan nyer berbunyik begini
(krikk..krikk.krikk..)
ops sory itu bunyik cengkerik...bukan bunyik soklan mereka ek

fokus ekin fokus...
jangan ko nak tukar channel laen plak ek..
sepuk kepala ko sat gi..
sesuker je ko nak merepek...

nie soklan sebenar diorang
jeng..jeng..jeng...
"naper ekin tak basuh baju kat matrix guna tangan tapi gune washing machine'
yang maner kena masukkan duit syiling dua inggit setengah baru boleh beroperasi.
diorang kater lagik
kalau guna tangan bole jimat duit dan boleh wat senaman tangan skali..
malas cakap malas..

uhuk uhuk(coughing)
sampai hati diorang mendescribekan aku sebegitu skali tanpa
mendengar penjelasan dari aku terlebih dahulu..
huhuhuhu (T_T)nanges2

ekin bukan malas lah ekin buat gitu sebab ekin mempunyai alasan yang agak kukuh
untuk menyokong perbuatan ekin tersebut.
* tu dia ayat poyo aku dah keluar*

alasan-alasan tersebut adalah:
..............jeng jeng jeng.............

1. saya bukan lah seorang yang boleh lakukan kerja tu dengan beristiqamah.

(penguat kuasa alasan : cube bayangkan kalau saya hanya membasuh baju pakai tangan pada hari saya 
ada mood jer nak basuh pakai tangan....so camner dengan hari-hari yang saya takder mood???
mesti ke washing machine jugak jawabnyerkan.... hahahah)

2.pasal senaman tangan tu...itu saya tak nafikan tapi saya kalau berus baju guna tangan kanan jer
 so nanti tangan kanan je lah yang eksesais.

(penguat kuasa alasan: bila tangan kanan je yang eksesais jadik tak balance lah tangan
saya nanti tangan kanan je yang kurus..camner ngan tangan kiri plak.heheheh.)

3. saya takut nak basuh baju malam2 sebab membe saya ade cerita pernah ader orang yang basuh 
baju malam-malam kena teman dengan 'seseorang' yang bila dah lame borak baru pasan tak ade kaki
pastu dia pon nak blah la kan
tiba-tiba 'seseorang' tu sound cam gini lebih kurang
"dah siap basuh ke dah perasan"
amboi baek punyer sound.
*cerita budak dok hostel*

ok tu jer kot alasan nyer...

ulasan aku yang tulis alasan2 sumer-sumer tu tadik..

(best kutuk diri sendiri nie.
bukan kutuk lah tapi peringatan pada aku yang cepat lupa.)
akukan manusia melayu pulak tuh
lagilah cepat ilang ingatan lupa.

(ehem....ehem....)

ko jangan nak gedik ekin alasan sangat merapu dan merapan
tu namenyer pemalas ehh tak2 kurang rajin jer...
   
alasan sumer mempoyokan diri jer....

banyak lah ko punya tangan kanan jer kurus.
orang dulu-dulu pon berus baju guna sebelah tangan je balance je tangan mereka semua.
Rumet2 ko sume basuh pakai tangan takdepon tangan sebelah je yang kurus. 
balance je sumer..

yang cerita pasal 'seseorang' tu
ASTAGHFIRULLAHALAZIM.....ekin dengar sini baek-baek
yang selayaknya engkau takutkan hanya lah ALLAH S.W.T 
SAHAJA..

SUDAH SUDAH, JANGAN NAK MEREPEK MERAPAN...

dah lepas ni pegi basuh tangan pakai baju
ehhh... tak tak pegi basuh baju pakai tangan jangan nak buwat perangai kurang rajin ko tuh....
*ok yang ni saya tak janji awak2 sume yang bace jangan menunutut apa-apa janji dengan saya ni ek*
ini cume ayat pemberi semangat jerk...
entri di atas terpikiaq oleh fikiran aku selepas perbualan ngan 'seseorang' seorang roomate.
credit kepada beliau....

aku selalu guna merepek meraban tapi ari ni nak tukar angin plak
guna merepek merapan jangan jadi kain kapan sudah...

No comments:

Post a Comment