Pages

Saturday, December 11, 2010

MISTERI basikal melintas.....

petang tadi masa aku tengah wat blogwalking tgk plbagai jenis ragam blogger2 laen... tetiba aku dikejutkan ngan berita yang mama n papa aku eksiden...huhuhu naek cuak bulu roma aku di watnyer...aku pon tanpa berlengah lagi mensign out kan diri aku dari xtvt blogwalking tuh....so cpat2 aku tukar baju n siap nak kuar ntok pi ke tempat kjadian...sempat agi aku membelek-belek muka kat dpan crmin n tepek2 kan bedak powder sblom berangkat kuar dari umah.... 


ni barulah terkejot berok!!!
aku pergi dgn pakcik aku yang dah tgk keadaan mama n papa aku...pakcik aku memaklumkan kat aku  yg parents aku xder pape cume kete yg trok akibat daripada momentum yang kuat akibat perlanggaran itu...walaupon kereta dikatakan dalam keadaan yang trok tapi aku besyukor sesangat sbb parent aku xder mngalami sbarang kcderaan...alhamdulillah...pakcik aku bawak aku ngan abg pi tros kat uma nenek yang kat klang...sbb mama aku ade kat ctu n kete dah pon  dbawak ke wokshop oleh papa n paksu unie...

gambo hiasan .

sampai jer aku tgk mama dlm keadaan yang tenang tp papa aku  tak tau lah camner keadaannyer sbb papa pi wokshop...mama pon mnceritakan keadaan yang berlaku... ceritanyer macam ni,,, papa yang sondol bontut kreta tuh sbb  kete dpan tuh dia tetiba wat brek emergency...so aku kire ni bukan salah papa aku 100% ... mama kater mnurut cine (yg disondol bontut keretanya tuh) dia mengelak daripada seorang apek tua yang berbasikal ditengah jalan raya yang sibok tanpa melihat kiri dan kanan.. agknyer si apek ni dia tak tengok iklan kat tv kot cara2 nak mlintas jalan ngan btoiii.... dia lah punce keadaan sebenarnyer....
ni bukan apek tu... aku  jumpa kat tmpat inchik google
selepas beberaper jam menunggu kepulangan papa aku yang dirindui dan dirisaui...penantian aku n family pon berakhir jugak.. papa balik ngan poksu unie lpas 3 jam berlalu...sesungguhnya penantian itu satu penyiksaan(setuju???) kalau stuju angkat tgn walopon aku x nampak....hehehe...ok lah kiter balik ke topik tadi yek...papa aku lak amik turn brcrita pe yg berlaku dari repot pulis sampai la ke clame insuran...tapi yang mnjadi msteri sekarang ni..polis yang mngambil repot drpd papa n cina(yg disondol bontut keretanya tu) cakap smalam kejadian eksiden juga berlaku ditempat dan masa yang sama ngn kjadian eksiden yg mnimpa parent aku...n yg mnambah kan misteri tuh ialah punca kjadian itu berlaku juga sama iaitu menglak daripada mlanggar seorang apek tua yang sedang berbasikal....huhuhuhu...dah la kat tepi jln raye tu ade kubo... skali lagi bulu roma aku naek cuak...

awuuuuuu.....
p/s:jangan biarkan hidup anda diselubungi misteriiiii...(kata aku ngn nada  cam pengacara misteri nusantara sambil   ader kepulan2 asap sebagai background utama.....)


No comments:

Post a Comment